فناوری اتاق های هوشمند هتل یک روند مهم برای صاحبان هتل ها است که باید از آن آگاه شوند و میل به زنده کردن هتل هوشمند روز به روز در حال افزایش است.
اتاق هوشمند هتل چیست؟
اتاق های هوشمند هتل اتاقی است که از ابزارهای الکترونیکی هوشمندی استفاده می کند که از اینترنت اشیا پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که دستگاههایی که زمانی معمولی بودند، اکنون به اتصال اینترنت مجهز شدهاند و به آنها امکان ارسال و دریافت دادهها و برقراری ارتباط موثر با یکدیگر را میدهد.
این قابلیت اتصال و ارتباط اینترنتی به دستگاهها امکان میدهد اطلاعات را از اینترنت پیدا کنند و با سایر دستگاههای مجاور تعامل داشته باشند. برای مثال، میتواند به این معنا باشد که چندین دستگاه را میتوان از یک بلندگوی هوشمند کنترل کرد، یا عملکرد دستگاهها را میتوان از یک هاب کنترل کرد.
تعداد فزاینده ای از شرکت های هتل مانند ترنج و مارینا مفهوم اتاق هتل هوشمند را پذیرفته اند، اما چرا این فناوری تا این حد محبوب شده است؟ شاید مهمترین دلیل این باشد که با افزایش جنبه راحتی، می توان تجربه واقعی اقامت در هتل را افزایش داد. با این حال، راهحلهای هتل هوشمند به دلایل دیگری مانند توانایی آنها در کاهش برخی از هزینههای مربوط به راهاندازی هتل، محبوبیت پیدا کردهاند. این به نوبه خود می تواند نتایج مالی را بهبود بخشد. همچنین، عامل تازگی یک اتاق هتل هوشمند می تواند برای متمایز شدن هتل از هتل ها و استراحتگاه های سنتی تر مورد استفاده قرار گیرد و آن را به مفهومی جالب از دیدگاه بازاریابی تبدیل کند.
یکی از مزایای اتاق های هوشمند هتل ، امکان شخصی سازی بیشتر مهمانان است. این بدان معنی است که یک مهمان هتل می تواند به سرعت و به راحتی اتاق خود را طوری تنظیم کند که دقیقاً همانطور که می خواهد دریافت کند و لذت بردن از اتاق را بهبود بخشد و آن را مانند خانه احساس کند. از طریق یک هاب هوشمند، دستگاه تبلت یا سایر نقاط کنترل مرکزی، مشتریان می توانند به سرعت تغییراتی در شرایط اتاق ایجاد کنند، مانند انتخاب درجه حرارت و سطح روشنایی دلخواه.
برای مدیریت هتل، یکی از بزرگترین مزایای ایجاد یک هتل هوشمند، هزینه های پایین است که اغلب با این مفهوم مرتبط است. این در درجه اول به دلیل بهبود پایداری و بهره وری انرژی در اتاق های هتل است، و برخی از وسایل تنها در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، در اتاق هوشمند، تنظیمات به گونه ای است که لامپ ها به طور خودکار در طول روز خاموش می شوند یا زمانی که گرمایش به دمای تنظیم شده رسید خاموش می شوند. این به معنای اتلاف انرژی کمتر برای هتل است.
شاید واضح ترین مزیت اتاق هتل هوشمند، بهبودی باشد که می تواند از نظر تجربه مشتری ارائه دهد. اتاق هوشمند می تواند به سایر عملیات ها مانند سرویس اتاق یا درخواست اطلاعات کمک کند. در حالی که اتاقهای سنتی اغلب به این معنی است که سؤالاتی باید در پذیرش یا تلفن پرسیده شود، یک مرکز هوشمند میتواند سؤالات را بفهمد و به سرعت پاسخ دهد.
یکی دیگر از مزایای اتاق های هوشمند هتل و اینترنت این است که کارکنان هتل می توانند از یک مکان دور به کنترل اتاق های مختلف دسترسی داشته باشند. این به ویژه زمانی مفید است که یک اتاق هتل برای مهمان جدید آماده است تا سطح راحتی را که در هنگام ورود از آنها استقبال می شود افزایش دهد. مثلا؛ قبل از خروج مهمان از اتاق، دمای اتاق را از قبل تنظیم کنید.
در نهایت، مزیتی که گاهی اوقات در مورد اتاق های هوشمند نادیده گرفته می شود، توانایی پیش بینی مشکلات فنی دستگاه ها و انجام سریع تعمیرات است. این به هتل ها اجازه می دهد تا در اسرع وقت مداخله کنند و از موقعیت هایی که نیاز به تعمیرات تجربه مشتری را تغییر می دهد اجتناب کنند.
اگر صاحب هتل هستید و می خواهید هتل خود را هوشمند کنید ولی نمی دونید چطور این کار انجام بدهید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.